*   Hoe ervaar je het werken bij een woningcorporatie?

Mijn naam is Talisa en ik ben werkzaam bij woningcorporatie, Stichting Clavis in Terneuzen. Het werken bij een woningcorporatie ervaar ik als leuk en zeer positief. Een steentje bijdragen aan het woongeluk van een huurder, is waar Clavis voor staat. Ik kan me hierin goed vinden. Samen met al mijn leuke collega’s, maak ik dagelijks verschil en los ik zaken op voor huurders met onderhoud gerelateerde (aan)vragen. Daarnaast zijn de werkzaamheden bij een woningcorporatie divers, waardoor er volop mogelijkheden zijn om zowel persoonlijk als werkgericht verder te ontwikkelen.

  *   Waarom wilde je graag bij een woningcorporatie werken?

Ik wilde graag verder groeien en de kant op gaan van onderhoud en projecten van woningen. Dit sprak mij aan waardoor mijn interesse hierin ging groeien. Vanwege de interesse, leek het mij een logische vervolgstap om mijn carrière verder op te bouwen bij een woningcorporatie. Dit heeft voor mij zeer goed uitgepakt. Ik ga met veel plezier naar mijn werk en ben enorm blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

  *   Waar loop je tegenaan? Wat gaat goed en wat kan er beter?

Waar ik soms tegenaan loop zijn de projecten per complex en de verschillende werkprocessen. Veel woningcorporaties, waaronder Clavis zijn volop bezig met verduurzamen en renoveren van woningen.
Dit is natuurlijk harstikke goed dat dit gedaan wordt. Helaas kunnen niet alle woningen tegelijk worden aangepakt. Dit is in de praktijk soms lastig uit te leggen en kan zorgen voor klachten.
De uitdaging is om de informatie goed over te brengen naar huurders en te kijken naar mogelijkheden.

Wat ik goed vind gaan, is het verwerken van onderhoud gerelateerde (aan)vragen van onze huurders en de samenwerking zowel intern als extern.
We houden elkaar scherp en helpen elkaar daar waar het nodig is. Ik vind dit persoonlijk heel waardevol. Samen staan we sterk en verzetten we veel werk, waardoor we dagelijks veel huurders kunnen helpen en ondersteunen. Elke dag is leerzaam en draagt bij aan de service die we verlenen aan onze huurders. Dit is te merken aan de feedback of glimlach die je van een huurder en collega terugkrijgt