Toen het nog kon….
Kayleigh Kloet werkt al ruim twee jaar bij Beveland Wonen als klant contact medewerker. “Via Zuidwestsamen Werkt ben ik in contact gekomen met l’escaut woonservice om mee te kijken bij de werkzaamheden van het KC, waaronder ook de balie.”
Wat heb ik gezien?
“In de ochtend keek ik met Dimphia mee bij de telefonie. Veel werkzaamheden komen overeen bij Beveland Wonen. Wat zij bij l’escaut doen is fans maken van huurders/klanten. Dit houdt in dat ze leuke gesprekken en anekdotes bijhouden. Dit kunnen ook andere gesprekken zijn die bijgebleven zijn bij de medewerkers. Het team werkt met taakaccenten om de teamdoelen te bereiken. Dit is misschien ook leuk om mee te nemen naar Beveland Wonen om doelen op te stellen voor ons team.”
“In de middag keek ik mee met Jeanette aan de balie. Zij heeft mij laten zien hoe je de zakelijk telefonie doorzet naar andere afdelingen. Daarnaast hebben we ervaringen gedeeld over de sleutels die bij de balie worden opgehaald en teruggebracht. Ik mocht een sleutelformulier meenemen om te laten zien aan mijn collega’s.”
“Mijn algemene indruk is dat ik in een leuk team ben binnengekomen. Ik voelde mij gelijk op mijn gemak om ervaringen te kunnen delen. Ik heb een leerzame dag gehad bij l’escaut woonservice.”
Indruk Dimphia
“Er zijn veel overeenkomsten in de werkzaamheden van Beveland Wonen en l’escaut. Wat ik prettig vind, is dat er open en tranparant informatie is gedeeld. Ben ook erg benieuwd over het werken met E-Content, want Kayleigh werkt daar al mee sinds januari. Mijn nieuwsgierigheid is hierin groot.”
Indruk Jeanette
“De middag was leuk en leerzaam met veel overeenkomsten. Ik merk wel dat Beveland Wonen iets verder is in digitaal werken.”
Oké, het letterlijk meelopen bij een corporatie gaat even niet. Maar wil je eens in gesprek met een collega van een andere corporatie? Laat het ons weten!